Sprawa zatrzymania przez prokuraturę Cezarego Kucharskiego jest szeroko komentowana w niemieckich mediach. W końcu to były menedżer Roberta Lewandowskiego, bardzo dobrze znany w niemieckim środowisku piłkarskim.

To Kucharski prowadził karierę Lewandowskiego przez blisko 10 lat. Negocjował transfer z Lecha Poznań do Borussii Dortmund, a potem przejście z BVB do Bayernu Monachium. Na przełomie 2017 i 2018 roku drogi się rozeszły.

27 października Kucharski został zatrzymany przez prokuraturę pod zarzutem szantażu. Więcej o konflikcie finansowym pomiędzy Kucharskim i Lewandowskim pisaliśmy w TYM miejscu.

Niemieckie media komentują zatrzymanie Kucharskiego

Niemieckim mediom nie umknął fakt zatrzymania Kucharskiego. Rozpisują się o tym największe media sportowe.

„Bild” pisze, że zatrzymanie to duży „cios” dla byłego menedżera Lewandowskiego.

„Bild” o zatrzymaniu byłego menedżera Lewandowskiego.

„Powód: podobno były agent szantażował gwiazdę Bayernu i zażądał kilkunastu milionów złotych za nie upublicznianie prywatnych informacji o napastniku” – opisuje „Bild”. Gazeta akcentuje, że Lewandowski jest w tej sprawie traktowany jako ofiara.

„Kicker” podaje, że śledczy po zatrzymaniu Kucharskiego przeszukali jego dom pod Warszawą w celu zabezpieczenia ewentualnych dowodów. „Podobno próbował szantażować napastnika Bayernu. Próbował wymusić na nim zapłatę 20 mln euro” – pisze gazeta.

Portal sport1.de cytuje wypowiedzi Marcina Sadusia, rzecznika prasowego Prokuratury Regionalnej w Warszawie. Przytacza wyjaśnienia, jakoby żądania wobec Lewandowskiego „nie miały jakiejkolwiek podstawy”. Portal skontaktował się także z rzecznikiem napastnika Bayernu, Moniką Bondarowicz, ale ta odmówiła komentarza i odesłała po informacje do prokuratury.

Fot. Sport1.de/screen

Z kolei „Der Spiegel” w informacji o zatrzymaniu Kucharskiego przypomina swój duży reportaż o konflikcie obu panów.

„Z dokumentów, którymi dysponuje SPIEGEL, wynika, że ​​Kucharski przez wiele miesięcy próbował dojść do pozasądowego porozumienia z Lewandowskim. W rozmowach z piłkarzem przytaczał opinię audytorów, którzy wskazywali na możliwe nieprawidłowości podatkowe w działalności spółki marketingowej (RL Management – red). Ostatecznie negocjacje zakończyły się niepowodzeniem” – pisze „Der Spiegel”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here